Következő 20 cikk | Előző 20 cikk |
Skoda újdonságok 1935 -ből |
|
|
A történet 1894-ben kezdődött. A 26 éves Vaclav Laurin vásárolt egy kerékpárt, ami hamarosan el is romlott, ezért javíttatásra a német gyár cseh részlegéhez küldte egy kísérőlevéllel.
|
Skoda 932 |
|
|
Természetesen a Skoda sem akart lemaradni, 1932-ben bemutatták a 932-s prototípusukat, amelyben a motor már hátul volt. Négyhengeres, levegőhűtéses bokszer motorja 1498kcm-es volt, 30 lóerejével elérte a 110km/órás végsebességet.
|
40 éves a Skoda 100 |
|
|
A Skoda második világháború utáni korszaka elég döcögősnek tekinthető. 1945 júniusában indult újra a személyautó gyártás az 1101-es (Tudor), és 1102-es modellekkel. 1948-ban államosították a gyárat. 1952-ben kezdődött az egyik legszebb Skoda az 1200-as gyártása.
|
Skoda 1100 OHC |
|
|
A kedvenc Skodám 1956-ból van. Tudjuk, mi mit csináltunk 1956-ban. Forradalmat. De mit csináltak a csehszlovákok?
|
Skoda Spartak - Csehszlovák csoda |
|
|
Csupa pozitív tulajdonsága van a Skoda 440 Spartaknak, például jól néz ki és keveset fogyaszt...
|
Skoda Octavia Super 1962 |
|
|
Skoda Octavia Superrel 5000 kilométer megállás nélküli (nonstop) lefutására vállalkoztak a wroclavi országúton. Természetesen az üzem- és kenőanyag töltéséhez, illetve cseréjéhez megálltak.
|
Skoda 1203 |
|
|
A 60-as évek közepétől a hazai könnyűfuvarozásól kikoptak a háború előtt/alatt itt maradt járművek, de a korai KGST autóipar gyenge próbálkozásai is. A Framók, aWarszawa kombik és "pickupok" ideje lassan lejárt, felváltották őket a "modern" szocialista autóipar remekei.
|
Skoda 1000MB |
|
|
Kezdjük azzal, hogy a motor teljesítménye ugyanazon hengerűrtartalom mellett néhány lóerővel emelkedett. A korábbi 42 SAE lóerőből 48-52 SAE lóerő lett. Ezzel együtt változott a motor néhány jellemző adata is.
|
Skoda Felicia cabrio |
|
|
A Skoda Felicia kétüléses, illetve két pótüléssel ellátott sportjellegű Cabriolet modell, amely Ghia Hard Top tetővel is felszerelhető, az Octavia alaptípus fokozott teljesítményű változata.
|
Skoda 105 L |
|
|
Remek példánya az 1980-ban gyártott Skodáknak. Lehet is, hiszen a 76-os brno-i autókiállításon mutatták be először a típust, azóta csak javítani lehetett rajta. A formán kívül semmi sem mutatja az autó életkorát.
|
Skoda 130 Rapid |
|
|
A sportosságot, vagy legalábbis az illúzióját jelenti sokak számára egy kupé karosszériás autó. Másképp érzi magát a vérbeli sofőr, ha kétajtós, alacsony, csapott hátú kocsiba száll, mintha az ugyanarra a műszaki alapra épült, de ezerszám szaladgáló, minden sarkon látható limuzint vezetne.
|
85 esztendeje gördült ki az utcára az első ŠKODA-emblémás autó |
|
|
85 esztendeje gördült le a szárnyas nyílvessző szimbólumát hordozó ŠKODA-logót viselő első autó a szerelőszalagról. A ŠKODA–Hispano Suiza luxuslimuzin volt az első modell, amely a cseh gyártó e karakteres, összetéveszthetetlen márkajelzésével készült. Az első példányt 1926. május 10-én Tomáš Garrigue Masaryk csehszlovák államelnöknek szállították ki. A különleges luxusmodellből 1929-ig mindössze száz darab hagyta el a gyárat.
|
Skoda 720 |
|
|
1967-ben egy titkos autó kifejlesztésébe kezdett a Škoda. A projekt szerint, az új középkategóriás autót 1973-ban kezdik el gyártani szedán, kombi és kupé változatban.
|
Skoda 105 Furgon |
|
|
A BAZ Skoda 105 Furgonetből (egyes források szerint "furgonette") összesen három darab készült Pozsonyban, 1982-ben. Négy ajtóval és két üléssel látták el a teherszállításra alkalmas járművet.
|
Skoda Trekka |
|
|
A kiwi járműgyártás fényes állócsillaga viszont a TREKKA. A semmihez sem hasonlító (khm) autó amit a gazdasági kényszerűség szült és pusztított is el.
|
Skoda Liaz |
|
|
1943-ba, még javában tart a II. világháború, amikor a Škodában titokban elkezdik egy új csőrös teherautó, valamint egy modernebb formavilágú, az első kerekek fölé elhelyezett vezetőülésű, a cseheknél trambuszos koncepciónak hívott autóbusz tervezését.
|
Következő 20 cikk | Előző 20 cikk |
|