Veterán : Skoda Spartak - Csehszlovák csoda |
Skoda Spartak - Csehszlovák csoda
Csupa pozitív tulajdonsága van a Skoda 440 Spartaknak, például jól néz ki és keveset fogyaszt...
Az ilyen korú autókat alapvetően más vezetni, mint napjaink járműveit, hiszen jóformán földutakra készültek - fejtegette. - De ha úrrá tudunk lenni a rakoncátlanságán, kedves élmény utazni vele, igazi retroérzés. A felfüggesztés túlérzékenysége is közrejátszott, hogy 1959-ben minden Skoda személygépjármű új lengéscsillapítókat és felfüggesztést kapott és új modellként dobták piacra őket. A 440-es Spartak annak idején igen tetemes összegbe, 62 ezer forintba került. Motorja 4 hengeres, 1089 köbcentiméteres, fogyasztása 7,5-8 liter. Gazdája jó időben ezért is használja Seatjánál szívesebben, az ugyanis 10-12 liter benzint is bekebelez 100 kilométeren.
Érdekessége még, hogy az üzemanyagtank zárósapkája már akkor, 43 évvel ezelőtt kulccsal zárható volt.Az autó kényelmesen pakolható csomagtartóval készült, és utastere is tágas. A műszerfal a kornak megfelelő designe-nal készült, számos rekeszt és tárolót rejt, a sebességváltót pedig a kormánynál érdemes keresni. A karosszéria kicsit meghökkentő színű, mégis kiválóan illik a Spartak stílusához - és mint kiderült, ez részben a véletlen műve volt.- Az autó eredetileg feketére volt fényezve, de egy cseh Skoda-katalógusban láttam fekete és csontszínű színösszeállítást is. Én úgy gondoltam, arra festem át - magyarázta. - Kikutattuk a színkódot, számítógéppel kikevertük a festéket, majd teljes nyugalommal fújtam az autót még este tízkor is. Nagyon tetszett az árnyalata, előre örültem, hogy milyen szép halvány színe lesz. Aztán reggelre besárgult - idézte fel a színes kalandot.
|