Skoda 720
1967-ben egy titkos autó kifejlesztésébe kezdett a Škoda. A projekt szerint, az új középkategóriás autót 1973-ban kezdik el gyártani szedán, kombi és kupé változatban.
Az új autó a Škoda 720. Több prototípussal is próbálkoztak, de a tervezők nem voltak túl sikeresek. Ezért František Sajdl főmérnök egy ismerősön keresztül került kapcsolatba Giorgetto Giugiaro-val, aki most indította be az Italdesign nevű cégét. Később ő tervezte az első VW Golfot. Giugiaro hat prototípust tervezett és egy olyan változatot, ami a képeken látható. Új műszaki elemek jelennek meg a modellben, amik magukban foglalnak olyan megoldásokat, mint a blokkolásgátló fékek, klíma, automata váltó és a légrugózással is próbálkoztak. Az autó soha nem került ki termelésbe. Miért? Döntő tényező volt a szörnyű gazdasági helyzet. Egyes források szerint, annak, hogy nem indult el a termelés, a szovjet Lada gyár is a fő okozója volt. A modell túl drága volt. Egy átlag kereset tízszeresébe került. Végül 1976-ban megkezdik a 742 típusszámú Škoda tömeggyártását. Mai ismertebb neve, 105.
Motor : elöl hosszirányban elhelyezett benzinmotor négyhengeres, hátsókerék-hajtás 1498 cm3
Teljesítmény: 87 LE
Váltó: négy-fokozatú manuális
Hossz x szélesség x magasság: 4380 x 1630 x 1410 mm
Tömeg: 1100kg
Tengelytávolság: 2550 mm
Csomagtér: 360 l
Végsebesség: 150 km / h
Gyorsulás 0-ról 100 km / h: 16 mp
Üzemanyag fogyasztás: 12 l/100 km, 95 km /
|