-=Minden ami Skoda=-

 
Skoda Favorit

Csapott far és a kocsi méretei átlagos helykínálatot sejtetnek, ám ez nem így van. A kocsi belülről meglepően tágas, a méreten felüli vezető mögött kényelmesen elfér még egy közepes felnőtt is. Sajnos a nagyobb utasteret a csomagtartó viszont megsínylette, a 245 liter nem tartozik a kategória legjobbjai közzé. Nem praktikus a csak kulccsal nyitható csomagtérajtó, viszont modern megoldás – legalábbis akkor az volt -, hogy minden ajtót és az indítást is egy kulccsal lehet elvégezni. A karosszéria egyébként rozsdásodásra erősen hajlamos, a lassan tizenkét esztendős járgányon komoly barnulások mutatkoznak. Legsúlyosabb a helyzet a motorháztető esőelvezető peremeiben, a hátsó kerékjárati dobnál és a hátsó felfüggesztés csomagtérbeli oldalánál.

A kocsi tágas belsejében egy szögletes formavilágú, "kopogós" műanyagból készült műszerfal köszön vissza. A kialakítása kellemes, minden kezelőszervet jól elérhető helyre tettek a Skoda gyár mérnökei. Sajnos a minőség még nem volt elsődleges szempont, ugyanis a műszerfal elemek több helyen is nagy illesztési hézagokkal bírnak. A kényelmes ülések közül négyhez tartozik fejtámla, és hátul is található két hárompontos, és egy kétpontos biztonsági öv. A hátsó üléstámla a későbbi típusokban egyébként már osztva is ledönthető, az most tesztelt 1989-es modellben még nem. Bosszantó hiba a különböző műanyag elemek törése, cseréjük viszont filléres költség, akár házilag is megoldható.

A 136-os Skodát egy 1.3-as motor hajtja, ami elegendő az autó gyorsításához és mozgatásához, persze azért nem Forma1-es szinten. A karburátoros motor 62 lóerőt képes leadni, de igazán nem szereti a magasabb fordulatszámú üzemet, ami a kissé elavult, OHV szelepvezérlésnek köszönhető. Maximális sebességként a gyár 150 km/h-át ad meg, de ezt sajnos csak lejtőn sikerült kicsikarni a Favoritból. Egyébként nem is nagyon forszíroztuk ezt a sebesség kérdést, mivel az autó ilyen fokozott tempónál már igencsak bizonytalannak tűnt. A szerény motor egyébként átlagos fogyasztással örvendezteti meg a tulajdonost, a kocsi a városi-közúti vegyes üzemben 7 liter körül evett 100-on. Hosszabb utakon pedig ennél kevesebbel is beérte.

A motor egyébként rendkívül megbízhatónak bizonyult, soha nem hagyott cserben, viszont az elektronikával voltak néha gondok. Előfordult, hogy az akkumulátor gyors lemerülése okozott ottragadást, de ez volt az egyetlen ilyen súlyos eset. Egyik reggel nem sikerült beindítani az autót. A jó ismerős szerelő, aki szerencsére azonnal rendelkezésünkre állt, hatalmas meglepetésünkre egy hajszárítót kért az autó magjavításához segédeszközként. Az első hahota után a család hölgytagjainak legféltettebb kincsével a gyújtáselosztó kábelfedelének kiszárítása után természetesen beindult a motor. Ez a hiba egyébként előfordult több Favoritnál is, elsősorban a motor mosatása esetén. A kocsi emissziójával nem volt gondunk, mindig flottul átment a zöldkártya vizsgán, de hallottam olyan későbbi típusokról (elsősorban katalizátorosak), amelyeknél ez gondot okozott. A Skodák típushibája volt a termosztát, illetve a hűtőrendszer rossz konstrukciója. A Favoritnál ez a probléma gyakorlatilag teljesen megszűnt, a kocsi hűtővizét mindössze egyetlen egyszer sikerült a kilencévi használat során „felforralni”. Ekkor is mindössze annyi történt, hogy a hűtő befolyócsonkjáról lecsúszott a vízcső, így megszakadt a hűtőkör. Egy csavarhúzó és néhány sörösüveg (vízpótlás) segítségével sikerült orvosolni a problémát. A összességében rendkívül megbízható motorral rendelkező Favorit piaci ára rendkívül tág határok között mozog. A használtautók piacán kortól és állapottól függően 3-600 ezer forintért lehet ilyen autóhoz hozzájutni. A Forman, vagyis a Favorit kombi változata pedig ennél kicsit többe kerül.

 

Az autó kitűnő szolgálatot tett. Amikor megvettem három évesen 27 ezer km volt benne. Azóta ez csaknem 200 ezerre nőtt, és az idén tizenkét éves járgány még mindig bírja a strapát. A vásárlás előtt gondolkodtam a Samara-n is, de végül e mellett döntöttem és nem is bántam meg. A pénzemért cserébe egy hűséges társat kaptam, és a sok közös út megtétele után sem történt semmi komolyabb hiba az autón. A motor most is tökéletesen működik, soha nem volt igazán probléma vele. Ez mind igaz, de azért ez a Favorit még nem a nyugati autók sorába tartozik. Bár ez akár előnyként is felfogható, hiszen ezt még megszereli a Szaki bácsi, vagy a saját kéz is... A valóban megbízható motor mellett kicsit bosszantó, hogy a műanyag elemek nem elég strapabíróak. Ezen kívül a karosszéria több helyen rozsdásodik. Kár hogy akkoriban, amikor a Favorit készült, még nem adtak tizenkét év átrozsdásodás elleni garanciát. A motor simán túléli az autót.

+ jó áttételezésű kormánygép
+ kényelmes, tágas utastér
+ jó egyenesfutás
+ könnyű kezelhetőség
- hosszú ötödik fokozat
- megszokást igénylő kulcshasználat
- megszokást igénylő kormánypozíció
- Elavult motor (OHV szelepvezérlés)

 
Legújabb Skoda modellek

Skoda VisionD 2011

Skoda Octavia III. 2010

Skoda Fabia III. 2010

Skoda Yeti 2009

Skoda SuperB II. 2008

Skoda Roomster 2008

 

 
Video

 

 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 

 

ˆ2011 SkodaInfo Kft.              Elérhetőségek: skodainfo.vrabel@gmail.com

 

ˆ


A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!