Skoda Octavia I.
A Skoda Octavia a gyár első modellje a Volkswagen konszernnel kötött házasság után. Ez pedig a modell minőségén és biztonságosságán is látszik.
Frontális ütközés
A szemből történő ütközésnél azonban már vannak hiányosságai, ugyanis az autó biztonsági övei nem kaptak erőhatárolót. Ennek megfelelően magas mellkasi terhelést mértek az utasoknál, ami nagy hiba. A lábak sem lehetnek valami nagy biztonságban, ugyanis a lábtér eléggé deformálódik, sőt a borítólemez is leszakadt. A műszerfal kemény alja veszélyes a térdekre, a hátsó kétpontos biztonsági öv pedig nem nyerte el a tesztelők elismerését. Az elérhető 16 pontból 10 pontot ért el az autó, ami csupán 63 százalék.
Oldalütközés
Ezen a teszten oldallégzsákok nélkül ért el kiváló eredményt az Octavia. Egyedül a mellkasnál és a csípőnél mértek nagyobb terhelést, de ez sem vészes. A módosított autó tehát így is nagyon biztonságos, ezért dicséret illeti a gyárat. Az elérhető 18 pontból 15-öt kaptak, ami 83 százaléknak felel meg.
Gyermekvédelem
A NCAP szakemberei a Römer Prince névre keresztelt gyereküléssel próbálták ki a kocsit, amely nem nyújtott megfelelő teljesítményt. A fej védelme terén vannak a legnagyobb hiányosságok, de a matricázás sem figyelmeztetett arra, hogy a bekapcsolt első légzsák veszélyes a gyerekekre.
Gyalogosvédelem
A gyalogosokat is átlagosan védi az Octavia, ez azt jelenti, hogy enyhe esélyt ad a kevésbé védett közlekedőknak. Az autó orra ugyanis így is elég kemény, egyedül a gyerekek fejütközési pontjai lettek kipárnázva.
|