Skoda Fabia I.
Az Euro NCAP szerint a Fabia elég erős autó ahhoz hogy megvédje a benne utazó felnőtteket. A külön rendelhető utasoldali légzsák tovább csökkenti az utas mellkasára ható erőket.
Frontális ütközés
A vezetőoldali légzsák szériafelszerelés, és tökéletesen megvédte a fejet és a mellkast is. Az övfeszítőkkel és a sofőrnél överő-határolóval is ellátott biztonsági övek ugyancsak kifogástalanul dolgoztak. Egyedül a vezető térdét érhetik sérülések, a lábszár és a lábfej ugyanakkor biztonságban van. Hátul középre sajnos a Skodába is csak kétpontos öv jutott, ami gerinc és hasi sérülés kockázatát hordozza.
Oldalirányú ütközés
A próbababa feje a B oszloppal találkozott, de a beépített energiaelnyelő hab megakadályozta a komolyabb sérüléseket. Az oldallégzsák nem szériafelszereltség, emiatt a mellkas nagyon nagy terhelésnek volt kitéve, az ajtó belső burkolata pedig a hasnak nyomódott. Összességében a hiányosságok ellenére is dicséretre méltó a Fabia oldalütközés-védelme.
Gyermekvédelem
Mivel az utasoldali légzsák nem szériafelszereltség, a Skoda sok kritikát kapott a félreérthető használati utasítás miatt (a piktogram nem egyértelmű, a címke a szélvédőről pedig könnyen eltávolítható). Légzsákkal szerelt anyósülésre ugyanis nem helyezhető gyermekülés, csak akkor, ha a légzsák kikapcsolható. Problémát okozott az is, hogy a Volkswagen-csoport által használt gyermekülések nem működtek megfelelően az ülésekbe szerelt rögzítési pontokkal. A teszt eredményei miatt a kereskedők ma már nem kínálják a Fabiahoz a 'Britax Römer Prince� nevű, 9-18 kg súlyú gyermekek számára készített gyermekülést.
Gyalogosvédelem
Alig különbözött a teszt eredménye a kategória átlagától, talán csak annyiban, hogy a motorháztető puhább volt az átlagnál. A Fabia négyből két csillagot kapott ezen a téren.
|