Legfrisebb... : Új értékesítési rekordot állított fel a Škoda 2011-ben |
Új értékesítési rekordot állított fel a Škoda 2011-ben
A Škoda Auto 2011-ben annyi autót értékesít, amennyit még soha egyetlen esztendő során. A cseh gyártó az év első 11 hónapja alatt 12,3 százalékkal több, összesen 702.400 autót szállított ki vásárlóinak.
Ennek során a Škoda Auto Kínában, Indiában és Oroszországban egyaránt igen magas, kétszámjegyű százalékos bővülést produkált.„ A Škoda növekedése egyre intenzívebb, s az idén már jó eséllyel lép a kétszámjegyű tartományba“ – húzta alá Jürgen Stackmann, a Škoda Auto igazgatótanácsának értékesítés és marketing területeiért felelős tagja. „ Értékesítésünk novemberi jelentős bővülésével jó úton haladunk idei 750 ezer darabos értékesítési előrejelzésünk teljesítése felé, ami szilárd alapként szolgálhat majd az elkövetkező évekre kitűzött, nagyra törő céljaink megvalósításához.“ Hazai piacán, Csehországban, a vállalat ismét megerősítette piacvezetői pozícióját, novemberi részesedése immár 34,3 százalékot (az előző évben: 32,9 százalék) tett ki. A márka az év első 11 hónapja során összesen 53.400 (2009. januártól novemberig: 50.800) autót értékesített, ami az előző év azonos időszakához képest 5,1 százalékos növekedést jelent. Figyelemreméltó növekedés jellemezte az Octavia Combi és a Superb Combi eladásait, s kezdetét vette a második generációs Octavia Tour kiszállítása is. A Škoda Auto Közép- és Kelet-Európában is tovább javította pozícióit, Ukrajnában (+15,9 százalék), Magyarországon (+11,4 százalék), Szlovéniában (+18,8 százalék), Észtországban (+17,5 százalék) és Szerbiában (+24,4 százalék) egyaránt jelentősen növelte kiszállításait illetve piaci részesedéseit. Nyugat-Európában (Németország nélkül) szintén bővült a Škoda Auto piaci részesedése, s Írországban (+107,0 százalék), Hollandiában (+92,1 százalék), Finnországban (+52,6 százalék) és Nagy-Britanniában (+23,1 százalék) számottevően növelte kiszállításait.Változatlanul nagy tempóban nőttek a kiszállítások Indiában, Kínában és Oroszországban, a Škoda Auto mindhárom országban tekintélyes, kétszámjegyű növekedést könyvelhetett el. Indiában az első 11 hónap eladásai 33,3 százalékkal, 17.800 (2009. januártól novemberig: 13.300), míg Kínában 56,2 százalékkal, 167 ezer darabra (az előző évben: 106.900) emelkedtek az előző év azonos időszakához képest. Oroszországban összesen 41.500 (az előző évben: 30.100), azaz 37,9 százalékkal több Škoda talált gazdára. Szintén igen jelentős növekedést ért el a Škoda Auto további feltörekvő piacain, vagyis Egyiptomban (+154,4 százalék), Törökországban (+90,0 százalék), Izraelben (+58,4 százalék) és Ausztráliában (+32,1 százalék). Vásárlói kiszállítások – 2010. november (Škoda modellek 2009. novemberhez képest): Octavia 27.000 darab/+28,9 százalék Fabia 19.500 darab/-0,7 százalék Superb 8.700 darab/+59,2 százalék Yeti 4.500 darab/+75,5 százalék Roomster 2.900 darab/-12,2 százalék Octavia Tour 1.800 darab/-51,6 százalék
|