-=Minden ami Skoda=-

 
Skoda Octavia

Skoda Octavia

A 2003-as modellévtől, vagyis idén augusztustól új motor kerül a Skoda Fabiába. Az 1,0 literes 50 és az 1,4 literes 60 lóerős benzinmotort 1,2 literes háromhengeres erőforrás váltja le. Az 1,2-es egység ugyanaz, amely a Volkswagen Polóban is dolgozik. Egyelőre csak a hengerenként kétszelepes, 54 lóerős változat érkezik a Fabiába, később elképzelhető, hogy a négyszelepes, 65 lóerős motorral is kapható lesz a cseh kisautó. Az 1,2-es alapmotor csak az ötajtós Fabiához kapható, a limuzinhoz és a kombihoz kérhető legkisebb motor továbbra is 1,4-es és 68 lóerős. Az 54 lóerős 1,2-es benzinmotorral korábban már kipróbálhattuk a műszaki tartalmában a Skoda Fabiával szinte teljesen azonos Volkswagen Polót, így egyáltalán nem meglepő, hogy Skodában új motornak számító 1,2 literes erőforrás megfelelő erővel viszik az autót. A kategóriájában nagy utastérrel büszkélkedő kisautóval hárman utaztunk a próba alkalmával.



Katalógusadatok szerint az autó végsebessége 151 km/óra, ám ezt még három személlyel is könnyedén túlteljesítette a Fabia. A motor főként a középső fordulatszám-tartományban muzsikál jól, 4000-es fordulat fölött már kezd hanyatlani a gyorsulási kedv. A háromhengeres motorokra jellemző brummogás csak kis sebességnél és nagyobb gáznál hallható, 140-150 km/órás tempónál a motorzaj és a szélzaj is minimális. Az 1,2-es motor már teljesíti az EU4-es normát, vegyes fogyasztása pedig 5,9 liter 100 kilométeren. Eco kivitelben a Fabia 1,2 alapára 1 999 000 forint. A jobban felszerelt Classic 2 299 000, az egyedi kivitelű Fashion pedig 2 399 000 forintba kerül. A Skoda zászlóshajója, a Superb az új modellévtől az 1,9 literes, 101 lóerős PD TDI dízelmotorral is választható a korábbi 1,9-es 131 lóerős és 2,5-ös 155 lóerős mellett. A 101 lóerős dízelmotorral az Audi A6-osnál is hosszabb Skoda nem tűnik alulmotorizáltnak. A százas sprint 13,2 másodpercet vesz igénybe, a végsebesség 189 km/óra. Az autóban az igazi adu ász a 6 265 000 forintos alapár, mivel így közel 1 millióval olcsóbb, mint a 131 lóerős dízel. A Classic kivitelű autó felszereltsége is igen gazdag, alapáron jár a légkondicionáló, a blokkolásgátló és a négy légzsák. Az autó vegyes fogyasztása csak 0,2 literrel kevesebb, mint az erősebb dízelé (5,5 liter az 5,7-tel szemben), ám városban már 0,6 liter a különbség papíron (7,1 és 7,7 liter/100 km). A "kisdízellel" a Superbet országúton, autópályán és városban is kipróbáltuk. Autópályán óra szerint könnyedén tartotta a 200 km/órás sebességet az autó. Álló helyzetből kigyorsításkor nem érezni gyengének a 101 lóerős motort, ám amikor jobban visszaesik a sebesség, már csak visszaváltás árán lehet nagyobb gyorsításra sarkallni. A 250 Nm-es maximális nyomaték 1900-as fordulatnál hívható le. Ha figyeljük a fordulatszámmérőt és nem engedjük 2000 alá esni, akkor sosem lesz gond. Sokak számára mégsem a kétmillió alatt kapható Fabia vagy az 5,5 litert fogyasztó Superb a szenzáció, hanem a 180 lóerős Octavia RS, mely ezentúl kombi karosszériával is elérhető. A széria Octaviához képest 19 milliméterrel lejjebb ültetett sportmodell kívülről alig különbözik a bázist nyújtó családi autótól. Egyedi a könnyűfém felni, a féknyergeket zöldre festették, a csomagtérajtóra szereltek egy jelképes szárnyat, a kipufogóvég pedig feltűnő és ovális.


A lemezruha alatt azonban már erőteljes az eltérés: a motortérben a Győrben készülő 1,8 literes, 180 lóerős egység dübörög, a futóművet pedig alaposan felkészítették az erő fogadására. Az átalakítás annyira sikeres, hogy érzésünk szerint akár jóval több lóerő sem okozna gondot az autónak. A Octavia RS Combit nem csak hosszú egyenes autópályán és zegzugos városi utakon próbálhattuk ki, hanem egy reptéren is, ahol külön feladatokat eszeltek ki a Skoda emberei. Először az autó 231 km/órás végsebességét és lassulását "teszteltük", majd következtek a bója kerülgetős játékok. A rövid kanyar vizes úton bójákkal körberakva általában ismerős feladat, de most nem a szokványos 50-60, hanem 85-90 km/órás sebességgel fordultunk. Az RS Octaviát be- és kikapcsolt menetstabilizáló elektronikával is vezettük, és mindannyiszor kedvező képet mutatott az autó. Bekapcsolt ESP-vel kevésbé lehetett érezni alulkormányozott viselkedést. A következő feladatban szokványos jávorszarvas tesztet kellett abszolválni, de a szokásosnál 50 százalékkal nagyobb sebességgel, kb. 85-90 km/órával. A feladat szerint át kell haladni az első bójasor közt, majd egy sávváltás balra és vissza jobbra. Itt is először ESP-vel majd anélkül vezettük az autót. Bekapcsolt elektronikával végig jóindulatú maradt az Octavia, kikapcsolt ESP-vel viszont a második kanyarban már hajlamos volt kitörni a fara. A kombi karosszéria miatt sem csorbul az RS értelme, továbbra is egy jóindulatú, vehemensen gyorsuló, brutálisan lassuló, és kényelmesen vezethető túraautó maradt. A Combi előnye, hogy a lassabban múló hétköznapokon vagy egy nagyobb kiránduláskor jobban használható a praktikusan bővíthető csomagtartó. Az RS Combi Magyarországon is megrendelhető, 6 966 000 forintért.
 

 
Legújabb Skoda modellek

Skoda VisionD 2011

Skoda Octavia III. 2010

Skoda Fabia III. 2010

Skoda Yeti 2009

Skoda SuperB II. 2008

Skoda Roomster 2008

 

 
Video

 

 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 

 

ˆ2011 SkodaInfo Kft.              Elérhetőségek: skodainfo.vrabel@gmail.com

 

ˆ


A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!