-=Minden ami Skoda=-

 
Skoda Fabia

Skoda Fabia

Mivel elsőként a Skoda kapta meg a Volkswagen új kisautókhoz kifejlesztett padlólemezét, a cseh gyártónál volt a labda, amikor a Fabiával a Feliciát leváltották. A Skoda tudott is élni a lehetőséggel, hiszen egy olcsó és ütőképes kisautót dobtak a piacra, mely végképp szakított a szocialista szükségautó image-dzsel. Jó formát, nagy utas- és csomagteret kínált a Fabia 1999-es bemutatásakor, az azóta eltelt három év történései nem indokoltak mélyreható változtatást. Az utastér a kategória átlagánál nagyvonalúbb, hátul és a csomagtartóban tűnik fel legjobban ez a többlet. Magas felnőttek ugyan szűknek találják majd a lábteret a második sorban, de ebben a kategóriában ez is jobb az átlagnál. Jó a fejtér, fejtámlából és hárompontos övből csak kettő van. Minőségi anyagokból épített és igényesen kivitelezett a csomagtartó. Még rögzítő füleket is találunk, melyekkel a kisebb cuccokat biztosíthatjuk mozgás ellen. Túlságosan vaskos a C-oszlop és magas a csomagtartó pereme is, hátra így nehéz tájékozódni. A harmadik oszlop mögött egy teljes turistacsoport is el tud tűnni. Kapaszkodóból csak egy van, jobb elöl, hátul csak ruhafogas van a helyén. A csomagtartó bővíthetőségét korlátozza, hogy a támla csak egyben dől előre.

2000-Skoda-Fabia-Sketches-Top Skoda Car Pics

 


Magas férfiaknak és alacsony hölgyeknek is kényelmes a vezetőülés, ami egyrészt az állítható magasságnak, másrészt a négy irányba mozdítható kormánynak köszönhető. Szándékosan kapott a Volkswagenekétől jócskán eltérő utastér-kialakítást a Fabia, hogy amikor csukott szemmel vezetve az autót arra tippelnénk, hogy ez egy Polo, szemünket kinyitva azonnal tudjuk, hogy ez "csak" egy Skoda.
Általánosan jó az utastér kialakítása, a felhasznált anyagok minősége rangos, puha a műszerfalat borító műanyag. A Skoda-érzés része a szándékos szögletesség, az archaikus betűtípus a műszereken és a rádió kijelzőjén is visszaköszön. A váltókar nem túl jó fogású, de fontosabb, hogy jól kapcsolható. 2003-ra nyugdíjazta ősöreg, de végig jó formában lévő 1,4-es, 60 lóerős motorját a Skoda, melyet a Volkswagentől érkező 1,2 literes, 54 lóerős, háromhengeressel pótoltak. Rövid váltót illesztettek az 54 lóerős motorhoz, hogy valami fürgeséget azért előcsaljanak belőle, viszont így tényleg jól megy az autó. A háromhengeres benzines dízelmotor-jelleggel a középső fordulatszám-tartományban húz jól, ott viszont nagyon. Alul gyenge, fölül elhal, de középütt nyomatékos és így erősnek érezni.Nem keltenek csalódást a menetteljesítmények, különösen városban tűnik jóval dinamikusabbnak az autó, mint ahogy a számok mutatják. 100 km/óra körül azonban eltűnik a dinamizmus és helyét lassú sebességtartás veszi át. Százharminc fölött már kínszenvedés előzni, de hosszú egyenesben akár 150 km/óráig is fel tud gyorsulni az 1,2-es Fabia. Szakadékban hátszéllel 170-et is bír, de a téli gumi csak 160-ig engedte a száguldást.
Az 1,2-es háromhengeres motor Wartburgot idéző brummogása városban nem idegesítő, 100 fölött viszont megerősödik a zaj, de zavaróvá ekkor sem válik. Csendes a futómű és szélzaj sem nagyon van, egyedül a gumik hangoskodnak nagy sebességnél.
Nem állítja túl nagy feladat elé az 54 lóerős motor a futóművet, mely büszkén állja a sarat rossz úton és gyors kanyarokban is. Akár még hegyi szerpentineken is jó érzés a Fabiával autózni, ráadásul hegynek föl előnyős, hogy hármasban padlógáznál 80 fölé úgysem gyorsul az autó, így nem fog veszélyes száguldásba torkollni a hétvégi családi kirándulás. Család nélkül, kis provokálásra még akár farolásra is képes az agilis futómű. Jól asszisztál a közvetlen, de könnyen járó szervokormány is a sportos tulajdonságú futóműhöz.

2000-Skoda-Fabia-Sketches-Top Skoda Car Pics


Dinamikus vonásai ellenére rossz úton is kiválóan helyt áll a felfüggesztés. Az összes úthibát alaposan szűrt formában engedi csak az autóba, csillapítás közben nem dobál, nem üt, nem hangos. Alapáron igen olcsó az 1,2-es Fabia, mivel már kétmillió forintnál valamivel kevesebbért hazavihető. Ennyi pénzért azonban kis túlzással azt mondhatjuk, hogy csak motort, karosszériát és négy kereket kapunk. Az 1 999 000 forintos Eco-ban nincs szervokormány, kesztyűtartófedél vagy hátsó ablaktörlő, és a lökhárítók is fényezetlenek. A biztonságon viszont nem spóroltak, a vezető oldali légzsák széria, az utas oldali 46 ezerért kérhető.
A tesztelt Classic kivitel valamivel drágább, mint a lecsupaszított Eco, ára az 1,2-es benzinmotorral 2 299 000 forint, de felszereltsége még mindig nem teljes. A fontosabb tételek közt említhető az elektromos szervokormány, a zöld hővédő üvegezés, a kormány állíthatósága és a fényezett első-hátsó lökhárító. Kis családoknak, gyermek nélküli fiatal vagy idős pároknak ideális autó a Fabia. Kiemelkedő tulajdonságai a kedvező alapár, a nagy utas- és csomagtér, valamint a rossz útból is mesés aszfaltot varázsló, de ha kell, sportos futómű.

 
Legújabb Skoda modellek

Skoda VisionD 2011

Skoda Octavia III. 2010

Skoda Fabia III. 2010

Skoda Yeti 2009

Skoda SuperB II. 2008

Skoda Roomster 2008

 

 
Video

 

 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 

 

ˆ2011 SkodaInfo Kft.              Elérhetőségek: skodainfo.vrabel@gmail.com

 

ˆ


A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!