-=Minden ami Skoda=-

 
Skoda SuperB

Skoda SuperB

Minden Skoda modell nagyobb valamennyivel a maga kategóriájára jellemzőnél. A Fabia 396 centis hossza megegyezik például egy Fiat Tipóéval, az Octavia jó harminc centivel hosszabb egy Toyota Corollánál, a Superb pedig a középkategória mérethatárait tolja ki. Ezzel a politikával az adott szegmensben a Skoda mindig egy kicsit nagyobb autót tud kínálni a konkurenseknél, nagyon versenyképes áron. Ezt a méretbeli pluszt a Superb esetében a kínai Volkswagen Passat padlólemeze adja. A Kínában gyártott Passat valamint a Superb tengelytávja és hossza 10 centiméterrel nagyobb a wolfsburgi autóénál. Már a Passat térkínálata is a legjobbak között van, de amit a Superb nyújt, az egyszerűen hihetetlen. Hátul utazva egészen más dimenziót képvisel a Superb, mint a jórészt tágas középkategóriás autók. A lábtér pazar, királyi és párját ritkítja. A tér annyira nagy, hogy kétméteres embereket egymás mögé ültetve is kihasználhatatlanul marad. Ez a bőség igazi luxus.

SKODA Superb 2.0 (2006-2007) Front + links


Elöl magasságában és hosszirányban, a megszokottnál jóval bőségesebb tartományban állítható az ülés. Itt is rengeteg a hely. Az üléshelyzet kiválóan beállítható. A kormány magassága és a vezetőtől való távolsága is szabályozható. Igen jó minőségi benyomást tettek ránk az utastérben megtalálható anyagok. Az Elegance változat fabetéteit ízlésesnek találtuk. Rafinált és igényes belső világításával a Superb elkápráztatja utasait. Főleg a kilincsek mögül derengő fényt értékeltük nagyra. Elöl és hátul is jár lábtérvilágítás. A hátsó utasokat a szélvédő elé kihúzható árnyékoló óvja tűző napsugárzástól. 462 literes a csomagtartó, ami a lépcsőshátúak között nem sok. A kárpitozás igényes. Az utastérben elegendő rakodóhelyet leltünk fel. Mesésen szól és alig utolérhető kifinomultsággal forog a V6-os motor. A tökéletesen rezgésmentesen járó, hengerenként ötszelepes motorért ereje mellett elsősorban szépségdíjat érdemlő hangja miatt rajongtunk. A motorzene végig diszkrét marad, de a fordulatszám emelésével egyre többet kapunk belőle. A hengersoronként két vezérműtengelyes, erőtől duzzadó motor alacsony és közepes fordulatszámon is nyomatékos. A 280 Nm-es maximum már 3200-as fordulatszám megjelenik. A terebélyes és üresen is 1,6 tonnás autó 8,0 másodperces százra gyorsulása önmagáért beszél. Sebességfokozattól és tempótól függetlenül a Superb igen dinamikusan megindul. Ebben a kategóriában szokatlanul, a tesztautó kézi váltós volt. Egy ennyire jó manuális váltó az egyre kifinomultabb automaták korában is jó választás. Olajozottan, rövid utakon és pontosan kapcsolhatók a fokozatok, a váltóáttételezés jó. 150-nél, ötödik fokozatban 3500-at fordul percenként a főtengely. Kényelmes, 180-as utazótempónál 4300 a fordulatszám. A középkategória legjobbjai közé tartoznak a Superb ülései, ami az első és a hátsó sorra is igaz. Nagyok, nagyon jó formájúak és eltaláltan kemény tömetük miatt hosszú távon is kényelmesek. A komfort része az egyszerűen páratlan hátsó lábtér. Jó minőségű úton haladva majdnem luxusautóban éreztük magunkat a hathengeres Superbben ülve. A motorzaj csak nagyon árnyaltan jut be az utastérbe, a szélzúgás minimális, szépek az utastérben felhasznált anyagok. A Superb sokat nyújt az előkelő autók arisztokratikus nyugalmából.

SKODA Superb 2.0 (2006-2007) Heck + links


A Magyarországon megszokott útminőséggel találkozva, a közel luxusautós viselkedést zötyögés váltja fel. A rugózási kényelem messze nem éri el a példamutatóan jó zajkomfortot. Elsősorban városban érezni, hogy az egyszerű konstrukciójú hátsó futómű nem a kellő hatékonysággal nyeli el az úthibák ütéseit. A kategória átlagától is érezhetően elmaradó rugózási komfort nem az Elegance változathoz szériában járó, 225/45 R17méretű gumik hibája, már a kevésbé peres gumikat kapó dízel tesztjében is kifogásoltuk.Úttartásával sokkal jobb benyomást keltett a futómű. A Superb terhelésváltási reakciók nélkül, nagy sebességnél is stabilan kanyarodik. A Passatnál 10 centiméterrel hosszabb, 2803 milliméteres tengelytáv ellenére a kezelhetőség is jó. A kormányzás kellően pontos, a tekintélyes autó, méretihez képest, fordulékony. Szívesen forgattuk a bőrkormányt, amelynek fogása igen kellemes. A Superb kizökkenthetetlenül tartja az egyenes irányt. Hosszú autópályás utakra kitűnő zajkomfortja, majdnem 240-es végsebességéből fakadó komoly tartalékai és kényelmes ülései miatt egy hathengeres Superb elsőrangú társ. 10 179 000 forintba kerül a teljes Skoda paletta legnagyobb autója az elérhető legjobb felszereltséggel. Ez jóval több a háromezres motorú, francia középkategóriás autóknál, vagy egy 3.2-es Vectra GTS-nél, de meghaladja még a Ford Mondeo ST 220 listaárát is. Érzésünk szerint a Skoda Superb presztízse és tudása nem indokolja a 10 millió forint feletti árat. A kedvező benzinfogyasztás részben ellensúlyozza az ebben az árkategóriában megszokott gyors értékvesztést. Nagyon hiányzik a CD-lejátszó a szériafelszereltségből. Egy magnós rádió ebben az árkategóriában nehezen elfogadható. Ez az egyre általánosabb extra benne van például a Fabia Capriccio-ban is. Aki kifizeti a 37 000 forintos felárat a CD-s Symphony autórádióért és a CD-váltóért kért 93 000 forintot, egy remekül felszerelt, pompás autóval járhat.

SKODA Superb 2.0 (2006-2007) Armaturenbrett


Alapáron négy elektromos ablakemelő, automata klíma, modern, aero lapátokkal dolgozó esőérzékelő ablaktörlő, vakító fényre elsötétedő visszapillantó tükör jár. A nyitásként felsorolt tételek mellett több luxus extrát is kapunk. Ilyen a motoros állítású két első ülés, a vezető oldalán memóriával, a 17 colos könnyűfém felni, a hátsó utasoknak is jutó ülésfűtés, a nemes és jó illatú bőrkárpitozás vagy a távolsági és tompított fényt is gázkisüléses izzóval adó, kettős xenon fényszóró. Egy szeretetre méltó Superb sajátosság a bal hátsó ajtóban lévő esernyőtartó és esernyő. Aktív biztonsági extrák dolgában jobban áll a Superb csúcsmodell, mint passzív biztonsági felszereltségét tekintve. A kerekek kipörgését elektronikus differenciálzár akadályozza meg, a széria ESP hangolása kedvező. Az alapáron adott két első és két oldallégzsák mellől hiányzik a legtöbb középkategóriás
függönylégzsák, ami 136 000 forinttal növeli meg a költségeket. Városban a tesztautó benzinigénye nem lépte túl a 16 literes gyári adatot, ami nagyon kellemes meglepetés volt. Tapasztalataink szerint 13-14,5 literrel érdemes számolni száz városi kilométeren. Autópályán a választott tempótól függ a fogyasztás, a 237 km/órás végsebességű autóval a városinál többet, de 3-4 literrel kevesebbet is meg lehet itatni.

SKODA Superb 2.0 (2006-2007) Durchsichts-Zeichnung

 
Legújabb Skoda modellek

Skoda VisionD 2011

Skoda Octavia III. 2010

Skoda Fabia III. 2010

Skoda Yeti 2009

Skoda SuperB II. 2008

Skoda Roomster 2008

 

 
Video

 

 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 

 

ˆ2011 SkodaInfo Kft.              Elérhetőségek: skodainfo.vrabel@gmail.com

 

ˆ


A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!